Çarşamba, Aralık 13, 2006

je t'aime mais ne pas autant*


*Öncelikle şunu belirteyim; bu cümleyi Türkçe'sinden ben çevirdim, google'daki Türkçe-Fransızca sözlüklerden baka baka, bir gram Fransızca bilmem "ma cherié"den başka, o yüzden çok dandirik oldu ama güzel duruyor en azından :PP
*Seni Seviyorum Ama O Kadar Da Değil!
...Demek oluyor yani Türkçe'si. Bugün girdiğim seminer dersindeki hoca söylemişti, AB Kurucu Antlaşması ve üye ülkelerin anayasaları hakkında konuşurken. Ona da Fransız olan bir hocası söylemiş, o yüzden adam Fransızca'sını da söylemişti ama tabii aklımda tutamadım. Sadece Türkçe'sini söylediğinde kocaman bir gülümseme oluştu yüzümde, "Aha da benden bahsediyor!" diye. Genellikle benim kuracağım türde bir cümleye benziyor çünkü; "Seni seviyorum ama o kadar da değil!"
"Ne kadar peki?" diye sormak lazım o zaman benim gibilere. Eminim verecek hiçbir cevap bulamayız. Biz "değil" kısmıyla daha ilgiliyiz çünkü; olumsuz tarafından bakacağız ya, negatifiz ya! "O kadar"ı bizi ilgilendirmez, işimize gelmez, hem "o kadar da" ileri gidilmez ki canım! Tabii olan "Seni seviyorum" kısmına olur, arada kaynar, heba olur gider. Biz takmayız bile. "O kadar" olsa belki. Ama hiçbir zaman da "o kadar" olmasına izin vermeyiz ne de olsa...
;)

2 yorum:

edi.ben dedi ki...

sulum köftem, ben seni seviyorum. Hem de bu kadar da...
o kadar da olmayan, bi bu kadara ulaşamayandır. Bu kadarla da kalınmaz çünkü o kadarcık bile hatrı kalmaz. Bu kadar uzatmasam iyi olur belki ama o kadar tatlı yazmışsın ki.Bu kadarını beklemezdim üstelik bi o kadar da haklısın valla.
bu kadar kişiye yetişip o kadar yazı yazıyorsun.
Yani kısacası foondah'm, sen var ya sen, keşke senin gibilerin sayısı daha çok olsaydı da, "ab, ekümenik, erken seçim, tren kazası, vs..." gibi gündemler yerine daha "gerçek" hatta mutluluktan gülebileceğimiz gündemlerle uğraşsaydık.
öpüyorum seni ve diyorum ki, "değerini anlamayanlar (işte de aşkta da) APTALDIRLAR
muck

foondah dedi ki...

Ehiehi ama ben şimdi çook mutlu oldum, hani sorsalar "ne kadar" diye, kollarımı koccaman açıp "işte buuu kadaaar!" derim; tıpkı "şu edibe'yi ne kadar seviyosun" deseler yine kollarımı en kocmanından açarak "dünyalar kadar!" diyeceğim gibi :)) ben de öpüyorum en sulusundan, o aptallar çatlasın anacım ;))